מחלום להגשמה – איך לצאת השנה ליותר טיולים

אז אם אנחנו רוצים לצאת יותר ולטייל השנה, אם אנחנו רוצים להכיראש השנה עוד רגע כאן ולצד האוכל הטוב והתקיעה בשופר אפשר גם לנצל את המועד להצבת מטרות וקבלת החלטות לשנה החדשה. בין אם מדובר בהחלטות הקשורות למקום העבודה, לזוגיות ומשפחה, להתפתחות אישית או החלטות מכל תחום אחר, קל לנו יותר לקבלם וליישם את ההחלטות שקיבלנו על ידי תאריך התחלה מוגדר.

רוב האנשים ששומעים שאני מדריך טיולים מרבים לספר לי על חוויות שלהם מטיולי עבר וכמה הם נהנו, לרוב הם גם מוסיפים שהם היו רוצים לטייל יותר.

מה מונע מאנשים לטייל יותר?
חוסר זמן? חוסר ידע? עייפות לאחר שבוע עבודה וחוסר מוטיבציה לקום מוקדם בסופ"ש?

אם תשאלו אותי – חוסר תכנון.

טיולים קורים בזמן הפנוי שלנו ולרוב את הזמן הפנוי אנחנו לא מנהליםר אזורים חדשים בארץ, אם אנחנו רוצים לבלות זמן איכות עם המשפחה או חברים בחיק הטבע, ושהרצון לטייל יותר לא יישאר בגדר חלום – גם את הזמן הפנוי נצטרך לתכנן. ועם הסגר שהוטל עלינו – יש לנו לא מעט זמן לתכנן את שנת הטיולים הקרובה. 

בתור מדריך טיולים הלו"ז שלי מלא באינספור טיולים (להוציא את תקופת הקורונה שזעזעה גם את תחום העיסוק שלי). לפני שנתיים הבנתי שהטיולים שאני יוצא אליהם לא מספיקים לי. אני רואה את השתנות עונות השנה לפי סוגי הפרחים שפורחים, אני רואה הרבה ירוק בעיניים, אני פוגש אנשים חדשים וצופה כמעט כל יום מנקודת תצפית אחרת. לפני שנתיים הבנתי שזה לא מספיק לי, כל אלו אומנם טיולים אבל אני עדיין בעבודה. לכן, לפני שנתיים ישבתי והכנתי לעצמי תכנית טיולים שנתית, ומאז הפכתי את זה למנהג.

כדי שכל תכנית שנתית כזו תצא לפועל, יש לשים דגש על 3 ממדים – מה, מתי, איך.

ה-מה?
חלק מהטיולים שתכננתי היו טיולים עם חברים, חלק עם בת הזוג, חלק מהם היו בני כמה שעות וחלקם נפרשו על מספר ימים. קודם כל חשוב להבין מה מתאים לכם, אז השלב הראשון שלנו יהיה לרשום את כל סוגי הטיולים שאנחנו רוצים לצאת אליהם על דף (אני מדגיש – כל סוגי הטיולים שאנחנו רוצים לצאת אליהם, לא כל סוגי הטיולים שאנחנו יכולים לצאת אליהם– בהמשך נהפוך את החלום למציאות).

כך נראית הרשימה שלי לשנה זה:

ה-מתי?

אחרי ש"חלמנו" והעלנו על הכתב את כל הטיולים שאנחנו רוצים לעשות השנה, הגיע הזמן לרדת לרמת הפרקטיקה. אם עד עכשיו, כל מה שהיינו צריכים זה לפנטז על הטיולים שנעשה השנה, עכשיו יש גם צורך בידע. לצורך העניין, אם רוצים לעשות טיול במדבר עדיף להתרחק מהחודשים החמים (מאי – ספטמבר) או מחודשים גשומים מאוד (אמצע דצמבר – אמצע פברואר) כדי להימנע ממזג אוויר חם או חשש לשיטפונות (אלא אם הסיבה לטיול היא צפייה בשיטפון).

כדי שתוכלו לדעת היכן כדאי לטייל כל חודש, הכנתי לכם טבלה קטנה…

השלב הבא שלנו ב"מתי" הוא לקחת את הטיולים מהטבלה שעשינו בסעיף הראשון (ה-מה) ולשבץ לאורך השנה את הטיולים, תוך התחשבות במזג האוויר.
עכשיו, כדי שהטיולים באמת יצאו לפועל הגיע הזמן לגשת ליומן (מי מכם שמשתמש ביומן של Google, מי מכם שמשתמש ביומן של Outlook או ביומן מודפס) הגיע הזמן לעצור את הקריאה בפוסט ולגשת ליומן.

תבחרו לכם סופ"ש בכל חודש/חודש וחצי או סופ"ש כל חודשיים (למרות שאני ממליץ לקבוע לעצמכם טיול אחד לחודש – תאמינו לי שזה שווה את זה) ופשוט רשמו את הטיול המיועד תחת התאריך הנבחר – אני מזכיר, טיולים מתרחשים בזמן הפנוי שלנו ואם לא נתכנן מראש את הזמן הפנוי שלנו, חלק מהטיולים שרצינו לצאת אליהם לא יצאו לפועל.

ה-איך?
טוב, אז עברנו כבר כברת דרך מתחילת קריאת הפוסט ועד עכשיו. תחשבו על זה, אומנם עברו רק כמה דקות מאז שהתחלתם לקרוא את הפוסט אבל כבר היום, בחודש ספטמבר (למי שקורא את הפוסט בזמן הפרסום שלו) יש לכם רשימה של הטיולים שתרצו לעשות במהלך השנה וכל הטיולים הללו נעוצים ביומן. כל שנותר הוא לפרט את השלבים בדרך ליציאה לטיול.

שלב ראשון – מקום:
יש ברחבי האינטרנט אין – ספור אתרים ובהם המלצות לטיולים, אתרי קמפינג ואטרקציות, אך לעתים עודף המידע מביא איתו דווקא בלבול ומוציא אותנו מ"פוקוס". חשוב שתדעו בזמן בחירת המסלול מה אתם רוצים. בזמן החיפוש תנסו למקד את החיפוש שלכם, למשל:

"טיול משפחות בגליל התחתון".

או

"טיול פריחה בנגב".

בתוצאות של החיפוש הראשון (טיול משפחות בגליל התחתון) ככל הנראה תמצאו המלצה על נחל ציפורי, נחל תבור, נחל צלמון ועוד. לאחר שתסתכלו על תמונות ותבינו איזה מסלול אתם רוצים לעשות, אפשר להיכנס לקבוצות רבות בפייסבוק (או לעמוד הפייסבוק שלי צביקה קלין – עם האדמה) ולבקש המלצות על מסלול ספציפי באזור הטיול המיועד. חשוב לחפש סיפור דרך מדויק, לדעת את סימון השבילים במסלול ואיזה ציוד להביא איתכם.

בבלוג שלי יש גם כמה המלצות למסלולים, מוזמנים לבדוק אותם…

שלב שני – חברה:
מניסיון שלי, אם משתפים כמה שיותר אנשים בבחירת היעד, לוקח יותר זמן לבחור יעד ותהליך קבלת ההחלטות ארוך יותר. אני ממליץ קודם לקבוע מסלול ולאסוף עליו מידע ואז להוציא הודעת Whatsapp לחברים/ קרובי משפחה עם פרטי המסלול והתאריך. מומלץ גם להוסיף תמונה כדי לגרות את שאר המשתתפים הפוטנציאלים ולהגיד להם לשריין את התאריך ביומן.

אם מדובר בטיול בן כמה ימים אני ממליץ להפוך את השלבים וקודם "לאסוף" את האנשים ואז למצוא מקום לינה (מניסיון, אנשים יותר בררניים בכל הנוגע לסידורי השינה).

המלצה נוספת – שלשה חודשים טרם טיול עם לינה, שימו לכם תזכורת ביומן להזמין לינה. בשנים האחרונות התיירות הישראלית בארץ התחזקה והרבה מקומות לינה מתמלאים זמן רב מראש. בנוסף, רוב מקומות הלינה ייתנו לכם אפשרות של ביטול ללא כל עלות עד שבועיים מיום הביקור (חשוב לבדוק את תנאי הביטול של כל מקום טרם ההזמנה).

שלב אחרון (למשקיענים באמת):
אז אם הגעתם עד לפה, רשימה של טיולים אותם תרצו לעשות במהלך השנה כבר יש לכם, תאריכים ביומן בהם תצאו לטיול ותחת כל תאריך יעד הטיול – גם יש, כל שנשאר זה להלהיב את החבר'ה (זה הזמן לפתוח קבוצת Whatsapp).

אפשר להוריד תמונות מאזור הטיול ולשלוח בקבוצת ה Whatsapp, אפשר להחליט על ארוחת בוקר משותפת ולחלק אחריות (מי מביא גזייה/ קפה/פינג'אן, מחבת/ קרש חיתוך/פרודוקטים לשקשוקה) ומפה השמיים הם הגבול. אם הטיול הוא רק טיול משפחתי אפשר לתלות על הדלת טיזרים בשבוע הטיול – תמונות של צמחים שאולי נראה בטיול, חידה על מקור השם של המסלול או חידה על האזור בו המסלול עובר ועוד…

חישבו על זה, אם הטיול יהיה טוב וכולם יחזרו עם חוויות ואתם תחזרו עם סיפוק כיוון שהפרויקט הקטן שלכם הצליח – זה רק יהפוך את ההוצאה לפועל של הטיול הבא לקלה יותר.

אז רגע לפני סיום הכנתי לכם מתנה קטנה – קובץ ובו אפשר להעלות על הכתב את יעדי הטיולים שלכם השנה. כל שנותר זה להוריד, למלא, לתלות על המקרר ולספור את הימים לאחור עד הטיול המיוחל. להורדת הקובץ לחצו כאן.

לא לשכוח, בכל יציאה לשטח יש להצטייד בכמות מים מספיקה, נעלי טיולים, כובע, קרם הגנה, מפה וביגוד התואם למזג האוויר.

Alon

Alon

השאר תגובה

הירשמו לניוזלטר שלנו